El nom del grup The Skiffle Players potser no us sone absolutament de res doncs és un nou grup, però si aguaiteu als noms que el formen es donareu conter que ací hi ha meleta per a assaborir. Qui em tira cap al disc és principalment Neal Casal a la veu i guitarres, que a més de la seva carrera en solitari ha format part de projectes que si no molt coneguts si atresoren una gran qualitat, Chris Robinson Brotherhood, Phil Lesh & Friends, Circles Around The Sun, Ryan Adams, GospelbeacH, Hard Workin' Americans, un cul inquiet al qui seguir la pista si vols trobar bons discos. Al baix tenim a Dan Horne col·laborador de luxe de Jonathan Wilson i també de Neal Casal en Circles Around The Sun, el cantautor Cass McCombs a la veu i guitarres, un altre que assegura que la cançó tinga un tractament dolç i adequat, i que per cert també du en solitari uns quants discos a tindre en compte, Farmer Dave Scher als teclats, steel guitar, melódica i veus, procedent dels grans Beachwood Sparks, i Aaron Sperske a la bateria i percussions també a Beachwood Sparks, o siga, que soltat aquest rotllo, necessari, l'artefacte en qüestió ja deuria tenir un interés prou alt si es que et sona algun dels noms. Si no és així no patiu, per això estem ací, ja vo ho dic jo: no se'l perdeu.
Artistes que estan junts per els rebots d'aquesta vida, primerament com a suport de Cass McCombs als seus directes i a partir d'ací sense més pretensió que gaudir de la música i al mateix temps retre homenatge al cançoner primigeni americà. Parlem del primer blues i el primer jazz, parlem de sons i músiques de procedència americana i folk-rock, donant al skiffle un pretés protagonisme des del mateix nom del grup i el títol del disc, aliatge en desús que s'alimenta d'aquests primers sons de New Orleans, considerat per alguns un dels estils inspiradors dels pioners del rock'n'roll, música lligada, si és que no és el mateix i inclús es creua, amb el so de les jug bands. A més tota l'obra ve regada de la màgia del country-rock còsmic californià dels setanta en moments sonors que demanen a l'oient abstracció absoluta. Mirant cap arrere però amb els peus posats a terra.
Des de la primera Coo Coo Bird, quasi set minuts instrumentals arrelats al country que s'enreda amb un treball de guitarra molt bo. Baixa les revolucions A Stay For You, cançó que sap a glòria i ens situa al marc convenient i territori comú d'alguns moments inspirats dels Beachwood Sparks, folk-rock de Laurel Canyon de la ma de Til Stone Days Come, McCombs és destapa amb Michael Weikel que recorda per moments als no suficientment reivindicats The Lovin' Spoonful quan buscaven arrels al Mardi Gras per a fen-nos moure els peus, una autèntica meravella gravada pràcticament en directe. El camí del skifflin continua per la via donant-li nova vida a l'antiga Railroadin' Some de l'oblidat texà Henry Thomas, pioner del primer country-blues per a més senyes. L'instrumental Skiffle Strut s'introdueix de ple a l'estil en qüestió en un autèntic revival i ens obre la porta d'una segona part meravellosa. Always és una tonada suggerent harmonies vaporoses i etèries que et faran escabussar-te en aquest somni. Continua aquest recorregut amb When The Title Was Wrote amb una altra tonada que podria perfectament entrar al repertori dels últims Beachwood Sparks, o siga, delicatessen, segueixen aquesta línia amb Omie Wise, antiga murder ballad que te més anys que cascorro i recuperen ací retent el millor homenatge que poguera tindre. El viatge acaba en un globus tripós i còsmic de nom Skiffle Paperclip When Science Evolve, amb un recitat inconnex acompanyat de dissonàncies varies.
Des de la primera Coo Coo Bird, quasi set minuts instrumentals arrelats al country que s'enreda amb un treball de guitarra molt bo. Baixa les revolucions A Stay For You, cançó que sap a glòria i ens situa al marc convenient i territori comú d'alguns moments inspirats dels Beachwood Sparks, folk-rock de Laurel Canyon de la ma de Til Stone Days Come, McCombs és destapa amb Michael Weikel que recorda per moments als no suficientment reivindicats The Lovin' Spoonful quan buscaven arrels al Mardi Gras per a fen-nos moure els peus, una autèntica meravella gravada pràcticament en directe. El camí del skifflin continua per la via donant-li nova vida a l'antiga Railroadin' Some de l'oblidat texà Henry Thomas, pioner del primer country-blues per a més senyes. L'instrumental Skiffle Strut s'introdueix de ple a l'estil en qüestió en un autèntic revival i ens obre la porta d'una segona part meravellosa. Always és una tonada suggerent harmonies vaporoses i etèries que et faran escabussar-te en aquest somni. Continua aquest recorregut amb When The Title Was Wrote amb una altra tonada que podria perfectament entrar al repertori dels últims Beachwood Sparks, o siga, delicatessen, segueixen aquesta línia amb Omie Wise, antiga murder ballad que te més anys que cascorro i recuperen ací retent el millor homenatge que poguera tindre. El viatge acaba en un globus tripós i còsmic de nom Skiffle Paperclip When Science Evolve, amb un recitat inconnex acompanyat de dissonàncies varies.
Una delícia de disc que reivindica un estil pràcticament oblidat com l'skiffle i gesta una recuperació de tradicions primigènies porten-les a terreny més actuals, que demana que et deixes portar des del principi, entra com la seda, treball de guitarres excel·lent ballant entre etèries i més orgàniques, teclats de aroma psicodèlic, pedals que et faran flotar i harmonies vocals que saben a glòria, una alineació que transmet quelcom nou però al mateix temps ens fa recordar a cadascuna de les seves parts que intervenen, molt recomanable.
Per Chals Roig
Per Chals Roig
0 Comentaris