La primera vegada que vaig veure Marah en concert va ser en la seva gira de presentació del seu DVD "Soon or Later in Spain", gira en què portaven de teloners ni més ni menys que a Richmond Fontaine, paradoxes de la vida, els mestres telonejant als jovenets.
Un concert poderós de rock típicament americà interpretat amb una actitud propera al punk més enèrgic, fou bestial. El seu repertori es centrava bàsicament en el seu supervendes If You Didn't Laugh, You'd Cry. I si jo fos Jon Landau hagués dit aquella nit la frase típica de "... he vist el futur del rock'n'roll i el seu nom és ..." els springstinians saben del que parlo.
Un concert poderós de rock típicament americà interpretat amb una actitud propera al punk més enèrgic, fou bestial. El seu repertori es centrava bàsicament en el seu supervendes If You Didn't Laugh, You'd Cry. I si jo fos Jon Landau hagués dit aquella nit la frase típica de "... he vist el futur del rock'n'roll i el seu nom és ..." els springstinians saben del que parlo.
Amb Angels of Destruction no em van arribar, i no és que fos un mal àlbum, té molt bones cançons, i va obtenir molt bones crítiques, però es denotava el cansament, almenys a mi m'ho semblava, li faltava vitalitat.
En una entrevista l'any passat, David Bielanko afirmava que per al seu proper disc buscava recuperar la màgia que els va donar a conèixer amb el seu debut Let's Cut the Crap & Hook Up Later on Tonight, tasca difícil si tenim en compte que de la formació original només queda ell, bé ... i el seu germà Serge a mitges, retirat temporalment per a realitzar les tasques que requereix la paternitat. Ara la seva mà dreta és la multi-instrumentista Christine Smith, que en aquella gira que vaig presenciar, començava el seu camí amb la banda. I he de dir que la influència que exerceix sobre el so de la banda m'agrada molt, li ha donat un nou gir a la manera d'entendre el rock que tenia la banda, més ben dit, David Bielanko. Això juntament amb el canvi de discogràfica al seu propi segell Valley Farm Songs, els ha donat certa llibertat d'actuació.
El primer que la nova columna vertebral Smith / Bielanko, van fer va ser regravar la cançó Muskie Moon, un tema hillbilly bonus track del seu àlbum debut, per anar entrant en calor. A partir d'aquí l'àlbum comença a créixer a mesura que avança a través d'una sèrie de cançons de rock americà de llibre, "Valley Farm Song" amb un groove de fantàstica guitarra i un violí traspuant melodies tradicionals irlandeses, "Within the Spirit sagging" ens mostra la sensibilitat que us he explicat que Smith li ha donat a Marah amb el piano subtil i una harmonia molt beatleniana. La pista que dóna títol a l'àlbum em recorda al so Spector que buscava el "Born To Run" de Springsteen, "High Water" amb un relaxat començament al que poc a poc es van afegint arranjaments, aires tradicionals en "Bright Morning Stars", la balada quelcom experimental "Together Not Together" amb ambient de granja inclòs.
Així arribem després de temes de molt bon rock'n'roll al tancament del disc amb la cançó oculta "Colfax Avenue", un tema rocker que posa les guitarres amb l'actitud abrasiva pròpia dels seus concerts.
En definitiva, un molt bon disc, entre els millors de la seva discografia.
Aquí podreu descarregar un dels seus nous temes de manera gratuïta: "Valley Farm Song"
myspace | web | Valley Farm SongsA falta de un nou vídeo, un tema en directe.
0 Comentaris