Novetats 2018

header ads

Dossier: Sessions de David Kennedy per a Nebraska


Continuo aquest particular viatge per les inhòspites i gèlides terres de Nebraska. Introdueixo a David Kennedy com a part fonamental en la imatge final del disc que Springsteen va llançar el 1982. Quan Springsteen treballa en un àlbum, el treballa a tots els nivells, per suposat en la composició de les cançons, però a més d'activament en l'execució en l'estudi, també intervé en la producció tècnica tal com demostra The Promise, i fins i tot intervé en assumptes que per a molts poden resultar trivials com el concepte del LP, l'Art, portades, fotografies, etc ... aquí també posa tot el seu esforç, no es deixa mai el cercle per tancar. Aquest control tan al mil.límetre confereix a cada àlbum una personalitat ben definida i una senya d'identitat en la seva llarga trajectòria. Quant al disseny per Nebraska buscava la força evocadora de les fotos de Robert Frank, aquestes fotos incloses a The Americans connectaven a la perfecció amb l'univers retratat en les seves noves cançons. Andrea Klein, encarregada del disseny del disc, va introduir a Springsteen a les fotos de natures mortes i als retrats de David Kennedy. Així que només quedava fer una sessió fotogràfica per a l'ocasió. D'aquella sessió només dos van passar el vistiplau de Bruce, la que encapçala aquest post i la de cos sencer en què Bruce roman de peu més enllà del marc d'una porta encarnant el mateix Charlie Starkweather per a l'ocasió. El de Freehold va triar finalment per a la portada una fotografia presa temps enrere per Kennedy a través del parabrisa d'un automòbil en una carretera del Mig Oest, la semblança amb la fotografia US 285, New Mexico de Robert Frank és evident.



Johnny Cash i la seva versió de Highway Paltrolman:


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris